22. september 2011

Kan Sverige falde 28% fra dagens niveau?

I mit tidligere indlæg regner jeg mig frem til, at XACT BEAR har et kursmål på 46/48, dog med et lille (muligt?) ophold omkring 38. Dette svarer nogenlunde til, at det svenske indeks OMXS30 skal falde 28% fra nuværende niveau, altså fra 862 til ca. 620 ... er det mon muligt?


Kigger vi på månedschartet over OMXS30 kan vi se, at en triangelformation er ved at dannes. Toppen befinder sig i år 2000, og trianglen beskrives af de 2 grå linier.



GYYYS!! Brud af støtten i ca. 690 indikerer videre nedgang, nemlig til kursmålet 170!! Det er et fald på over 80%!!
Når man beregner et kursmål af denne dimension, må man som nogenlunde fornuftig analytiker lige træde et par skridt tilbage og tænke: "Hvad gik lige galt?".
Min fundamentale vurdering af Sverige er, at det økonomisk set faktisk er ganske hæderligt. Sverige har en fornuftig økonomi, og det globale pres - hvor stort det end måtte blive - kan ikke få en så relativ stærk økonomi som Sveriges til at vakle med 80% ... så analysen er en ommer!


Ved at fin-kigge lidt på chartet kunne jeg godt se, at støttelinien var lidt fortegnet, så der blev lige tilføjet en ny - denne gang med gult og stiplet.




Denne "rigtige" støtte ligger omkring 640/650, hvilket jo stemmer meget godt overens med min tidligere analyse af XACT BEAR.


Ovenstående er et godt eksempel på, at man ALTID bør have sine fundamentale argumenter iorden, når man benytter teknisk analyse og/eller grafisk analyse.
Teknisk analyse er et super godt værktøj, men kan ALDRIG stå alene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar